Križ, kraž Kralj Matjaž, daj mi groš, da si kupim… nož?

Slika za %user

Jaka Matičič
četrtek, 19. 12. 2013

Razlog je povsem preprost – socialna podjetja pri nas še niso tako zelo razvejana, da bi potencialni investitorji, financerji ali kakršnekoli sorte finančni meceni rade volje pomagali pri začetku našega plemenitega dejanja, kot je ustanovitev socialnega podjetja.

To ne pomeni, da se to dogaja zaradi korupcije, pomanjkanja denarja, prezira konukurence ali podobnih stvari, kljub temu da bi bili to lahko razlogi. To se dogaja predvsem zato, ker  tak sistem nastopanja na trgu, kot ga predstavlja socialno podjetništvo še ni dovolj prepoznan. 

Ok – boste rekli, vsi navdušeni socialni podjetniki ali tisti, ki to nameravate postati – kako pa naj potem pridobim sredstva za začetek svojega posla? Po pravici povedano in po izkušnjah nekaterih še vedno težko. Obstaja pa način kako si lahko delo vsaj malo olajšate. Način za pridobivanje se imenuje »crowdfunding« in je marsikomu že poznan. Za tiste, ki ne veste, kaj to je, pa naj na kratko pojasnim. Financiranje s pomočjo množic ali množično financiranje, kot lahko prevajamo ta izraz, je oblika financiranja, kjer neko idejo predstavimo širši javnosti ta pa nas glede na to kako jim je ideja všeč tudi finančno podprejo.

Postopek pridobivanja sredstev s pomočjo Crowdfundinga je navidez zelo preprost. Izgleda, kot da prijavimo  svojo odlično projektno-podjetniško idejo na teh ali podobnih straneh: http://www.kickstarter.com/, http://www.crowdfunding.si/,http://www.indiegogo.com/, http://www.rockethub.com/,http://www.gofundme.com/, http://www.razoo.com/, http://www.crowdrise.com/, https://www.crowdfunder.com/

Vsak a od teh strani ima seveda svoj poslovni model. Tako vam zaračunajo  4-5% sredstev za vsak uspešen projekt, 3-5 % na vsa zbrana sredstva, 4% če projekt uspe, 8% pa če s projektom ne dosežemo finančnih ciljev, 5% od vsake donacije ali pa 199 dolarjev na mesec in še bi lahko našteval. Dejstvo je, da pri racionalnemu podjetniku vsak cent šteje.  Za uspešno crowdfounding kampanjo pa je potrebno mnogo več, kot zgolj objava projekta na eni izmed platform. Čaka vas obsežna »domača naloga« tekom katere boste morali že pred samo objavo ustvariti dovolj zanimanja za vaš izdelek ali projekt. Zelo pomembno je namreč, da že v prvih dneh dejanske kampanje zberete relativno veliko sredstev, kar običajno pomeni višje mesto v iskalniku crowdfounding platforme in posledično več novih kucev.

Odlična promocijska rešitev brez velikih stroškov so spletna orodja kot so Youtube, Facebook, Twitter, Blogger, itd. Zelo enostavno. Recimo, da Janez proizvaja lesene kocke za igranje družabnih iger in rad bi zbral denar za stroške, ki se mu pri izdelavi le-teh pojavijo. Najprej bo posnel kratek filmček, kjer zelo atraktivno predstavi uporabo kock ter zgodbo, ki stoji za njimi, saj namreč brez dobre zgodbe težko uspemo v poslu, kaj šele pri financiranju določenega projekta.

Filmček da na Youtube in ga poveže s Facebook stranjo, ki jo popolnoma brezplačno lahko postavi. Tam objavi tudi osnovne podatke in da svojim »lajkerjem« možnost, da povabijo nove ljudi v skupino, delijo povezave ipd. Janez si s tem ustvari širok spekter ljudi, ki jim je njegova ideja všeč. Na ta način lahko zelo dobro vidi tudi profile ljudi, ki bi jih njegov izdelek utegnil zanimati.

 

Ekonomisti rečemo, da je Janez na ta način prepoznal svoj segment, svojo ciljno skupino. Z željo po lastnini tega izdelka bi bil prav gotovo marsikdo pripravljen plačati za njegov izdelek. Janez bi bil prav gotovo neumen, če ne bi objavil številke računa na katero lahko nakažejo denar v kolikor bi izdelek želeli imeti. Vendar mora biti Janez pozoren na to, da ceno izdelka prilagodi temu, da bo lahko tudi v prihodnosti financiral svojo dejavnost.

Janez ni neumen dečko in misli tudi na to, da si ustvari tako imenovane »apostole«, kot jih radi kličejo tržniki. To stori tako, da o izdelkih ter njihovih sto in enih načinih uporabe razglablja na Blogu, hkrati pa povezave deli tudi z ostalimi socialnimi omrežji. Na ta način ne bo le dobil sredstev ampak ljudi, ki bodo njegove nove izdelke redno kupovali in novice o tem širili naprej. To so ti glasniki, ti apostoli, ki bodo Janezu pomagali še naprej. Da pa ne bo dosegel le tistih, ki so stalno na socialnih omrežjih si Janez ustvari tudi QR kodo, ki jo lahko nalepi na brezplačne oglasne deske po mestu. Tam jo bodo ljudje lahko še bolj videli in preko skeniranja s pametnim telefonom prišli do njega. To lahko stori na strani http://www.mobile-barcodes.com/qr-code-generator/.

 

V praksi tudi ta teorija ni tako preprosta, kot morda izgleda na prvi pogled. Janez mora razumeti, da s svojimi objavami direktno konkurira slikam z včerajšnje zabave, komentarjem dnevne politike in video posnetku tekme četrte divje nogometne lige. Zakaj bi ob tej izredno pestri ponudbi nekdo kliknil ravno njegovo objavo? V končni fazi se gredo ljudje na socialna omrežja predvsem zabavat in ne toliko kupovat … No z nekaj vaje in izkušnjami pa se seveda Janez lahko nauči kaj in kdaj želijo klikati njegovi bodoči kupci.  

So vam všeč naši socialno podjetniški zapisi? O čem bi še radi prebrali? Zastavite nam vprašanja na tw: @mladinskiceh ali mail: ceh@mladinski-ceh.si.

Avtor: Jaka Matičič. Lahko mu sledite tudi na Twitterju ali LinkedINu.


Komentarji

Фестиваль ростовых кукол Союз Мультфильм 2017. В Санкт-Петербурге 27 августа 2017 года команда People need people, в юбилейный раз провели единственный в Петербурге масштабный фестиваль ростовых кукол под названием "Союз Мультфильм". В Юсуповском саду,развлекали огромные мультяшные герои .Организаторами было запланировано торжественное шествие,конкурсы, концертная программа. На территории парка были расположены более 30 тематических игровых, спортивных и интерактивных площадок.

Saturday evening

[url=http://www.youtube.com/watch?v=8USzrb2fwp8]вечерние танцы в санкт-петербурге на стрелке васильевского острова[/url]|