Socialno podjetništvo
3.3 Koraki družbenega inoviranja
-
-Družbene inovacije so aktivnosti in storitve, katerih namen je zadovoljiti socialne potrebe, in se izvajamo v organizacijah, katerih primarni nameni so socialni (Mulgan, 2006).
-
-Družbene inovacije so inovativne rešitve za družbeni problem, pri čemer so rešitve učinkovitejše, zadostnejše in trajnejše kot obstoječe, njihov učinek pa ni namenjen posameznikom, temveč primarno družbi kot celoti. (definicija s stališča procesa upravljanja)
-
-Družbeno (socialno) inoviranje je kompleksni proces razvoja novih produktov oz. storitev, ki prinašajo trajne in učinkovite spremembe utečenih ravnanj v družbenem sistemu.
-
-V okviru Evropske unije ni enotne definicije družbenih inovacij, večkrat pa jih opredeljujejo kot proces razvoja domiselnih rešitev v socialnopodjetniškem okolju z namenom najti rešitve za družbene potrebe in težave, pri katerih trg in javni sektor nimata odgovorov.

-
-tehnike za sprožitev postopka, inspiracijo: izkušnje drugih držav, spremljanje državnih poročil, učenje skozi krizo, ciljno orientirani študijski obiski, inoviranje skozi novo znanje, kreativna srečanja itd.
-
-tehnike za identifikacijo, formulacijo problema: banke idej (ideas banks), knjige pritožb, forumi, kritični prispevki storitev in produktov, raziskava uporabniške izkušnje, identificiranje razlik, mapiranje sistema, raziskave, učenje skozi sodelovanje, inovacije univerzitetnega sistema itd.
-
-tehnike za spodbujanje predstave o rešitvah: tehnike kreativnega mišljenja, metode oblikovanja storitev (service design, product design), metode participacije deležnikov (participatory design), pregled ekstremov, metode, ki temeljijo na umetnosti, bazarji inovacij, hitre in počasne metode prototipiranja, odprta testiranja, beta testiranja, eksperimentalne cone itd.